ALERGIK DAN RAWATAN TERBAIK



Assallammualaikum bismillah...
Biasakan bila dengar perkataan alergik , resdung , Ekzema atau pun alahan dikalangan kita..tapi biasa separuh dari kalangan kita akan ada masalah tentang alergik..alergik ini boleh terjadi pada kanak - kanak dan juga orang dewasa.

Alergik ini ada banyak jenis seperti alahan pada habuk , pada bulu , makanan , sefood , kacang tanah dan pelbagai lagi.Biasanya orang yang mengalami jenis alergik ini bila makan akan jadi bengkak pada bahagian mulut , gatal - gatal , berhingus dan bersin.

Seperti ekzima pula akan terjadi kulit kering , gatal - gatal , luka sehingga berdarah.ekzima ini akan melarat dan sangat susah untuk mengawal..pesakit seperti ini juga terpaksa mengawal makanan seperti telur , sefood dan banyak makanan yang kita kena elakkan.





PUNCA MASALAH ALERGIC

Sebenarnya punca alergik ini disebabkan oleh kurang daya tahan dalam tubuh badan kita sendiri seperti masalah imun dalam badan kita sendiri.bila tak kuat badan tak dapat menahan kuman bakteria menyerang badan kita dan terjadilah kulit kita jadi sensitif dan senang terjadi selsema , gatal - gatal atau pun paling teruk sekali sampai ketahap ekzima.

TANDA - TANDA SESEORANG ITU TERKENA ALERGIK :

  1. Sistem pencernaan
  2. Perut memulas
  3. Rasa loya
  4. Muntah
  5. Cirit birit
  6. Masalah kulit
  7. Gatal -gatal pada kulit
  8. Bengkak kelopak mata atau bahagian dan bahagian badan yang lain
  9. Ekzema - kulit menjadi merah , gatal - gatal dan rasa pedih
  10. Sistem pernafasan 
  11. Lelah atau termengah - mengah dan sukar untuk bernafas
  12. Reaksi yang teruk yang berhubung kait dengan kesukaran bernafas , bengkak dalam mulut dan kerongkong , penurunan tekanan darah dan terkejut malah boleh mendatangkan kematian.


CARA UNTUK MENGELAK DIRI DARI TERKENA SERANGAN ALERGIK :

Berikan kekuatan tubuh badan kita dengan nutrisi yang lengkap , bila badan kita cukup vitamin automatik imun badan kita menjadi kuat , jadi kita tak mudah diserang kuman dan hama yang kita tak nampak dan bila kita cukup vitamin dalam badan , badan kita kuat dan automatik kita kurang berisiko untuk terkena alergic.

SUPPLEMENT YANG MEMBANTU MASLAH ALERGIK :

Supplement yang terbaik untuk menguatkan sistem imun badan ialah vivix.kita tahu vivix ini supplement yang membantu kesihatan secara menyeluruh.ia bertindak sehingga ke peringkat sel.vivix membaik pulih keradangan yang menyebabkan berlakunya masalah alergic.kalau nak ambil vivix kesannya amat cepat dan membantu kita bebas daripada masalah Alergik dan vivix boleh merawat sel yang rosak.

Vivix diperbuat daripada ramuan semulajadi daripada 4 tumbuhan dan buah - buahan seperti anggur muscadine,lobak ungu,polygonum,cuspidatum ,elderberry eropah.ia memberikan perlindungan antioksidan yang sangat tinggi.vivix membantu menyokong dan mempertingkatkan daya tubuh badan kita.bila imun badan kita kuat kita tak mudah diserang virus.

Vivix adalah supplement untuk detox jadinya untuk masalah jerawat yang disebabkan resdung , alergik , Ekzema dan alahan memang sangat - sangat sesuai.jerawat yang berada dibelakang badan sebaiknya ambil vivix dan set detox untuk bersihkan dalaman kita supaya dapat hasil yang terbaik.


Nak dapatkan vivix ini boleh hubungi saya dibawah ini..

FB : SITI FATIMAH ABD SAMAD
IG : Cantik _ Cantik _ Sehat
Sms / call / Wasapp : 019 - 7091176   

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

MAKANAN DAN LARANGAN UNTUK PESAKIT RESDUNG

PUNCA PENYAKIT SLE

MENU TERBAIK UNTUK PESAKIT ASTHMA