KENALI LECITHIN SHAKLEE

Assallamualikum salam sejahtera untuk semua..kali ini kita kenali pulak tentang lecithin dan bagaimana lecithin shaklee ini boleh membantu dalam kesihatan..



APA ITU LECITHIN

Diekstrak dari kacang soya organik bukan GMO , setiap kapsual mengandungi 520 MG lecithin soya termasuk 80MG kolin dan 48MG inositol.lecithin yang dirembeskan oleh tubuh akan menghasilkan acetyl-kolin , inositol , fosforus dan lemak tepu.

Lecithinjuga adalah pengemulsi semulajadi yang bertindak dengan cara melekat pada lemak dalam darah seterusnya mengapung dan menggelakkan dari lemak degil tersebut melekat pada dinding Membran sel.

Ia dikenali pengemulsi semulajadi kerana ia mempunyai kesan melekat pada lemak dalam kata lain ia menyebabkan lemak itu terapung dalam darah sekaligus mencegah lemak melekat pada dinding membran sel.

Kolina penting dalam diet harian bagi menyokong kesihatan otak dan hati.kolina juga merupakan NEUROPENGHANTAR Acetyl - kolin yang terlibat dalam penghantaran meseg kepada otak dan sistem saraf.selain itu , ia juga bertindak menghapuskan lemak degil kolesterol dalam badan dan sekaligus membantu otak untuk lebih cergas.

Lecithin tidak boleh dihasilkan oleh badan manusia tetapi sangat diperlukan oleh badan kita.cara kita perolehi lecithin adalah melalui telur kuning , jagung serta biji kacang soya.

KELEBIHAN DAN FUNGSI LECITHIN

        MELINDUNGI HATI
  • Lecithin membantu mengurangkan dan mencegah penyakit yang berkaitan hati dengan menghalang  Enapan lemak di hati.
         BERFUNGSI SEBAGAI PENGEMULSI LEMAK
  • LECITHIN membantu memecahkan lemak dan mampu membakar lemak lebih cepat jika disertakan dengan senaman yang sesuai.Dengan pengambilan 4000MG sehari mampu buat kita tersenyum kalau kita ikut cara pemakanan dan senaman yang betul.
         BERFUNGSI SEBAGAI PEMECAH LEMAK DAN KOLESTEROL
  • Lecithin bertindak sebagai pembersih saluran darah.lecithin juga membantu mencegah penyakit seperti tekanan darah tinggi , stroke , jantung dan Eltery yang mengeras.pakar mengesyorkan pengambilan 6000MG - 7000MG sehari jika kita mengalami masalah kesihatan tersebut.
         MEMBAIKI ALERGI KULIT
  • Dengan menghalang platelet darah dari mengaktifkan tisu gegelang didalam salur darah yang boleh menyebabkan Alergi semakin parah seperti penyakit kulit dan Eczema.lecithin juga menggelakkan kulit bersisik terutamanya yang kerap menggunakan Econ dengan membentuk membran sel , melembabserta menghaluskan kukit dan melambatkan proses penuaan.   
         MENGHALANG PERTUMBUHAN BATU KARANG
  • Batu karang terjadi akibat kolesterol yang berlebihan dalam badan kerana dia bertindak sebagai pengemulsi dengan menghalang kolesterol dari menjadi batu karang.
         MEMBANTU MENINGKATKAN DAYA INGATAN DAB MERINGANKAN                STRESS
  • Lecithin juga dikenali sebagai makanan otak dan saraf kerana membantu sel otak berkembang.lecithin juga dipercayai mampu mengurangkan atau mencegah masalah nyanyuk.pakar juga menyarankan dengan pengambilan 7000MG sehari dapat memulihkan sistem ingatan. 
         MENGATASI MASALAH PROSTAT LELAKI
  • Kajian menunjukkan dan membuktikan masalah prostat dan urethra lelaki dapat diperbaiki dengan pengambilan kuantiti lecithin yang banyak.
         MERINGANKAN SEMBELIT
  • Lecithin adalah pelembut najis yang berkesan , ianya melembabkan usus dan meleraikan toksin didalam usus.
         IBU MENYUSU 
  • Bagi ibu ibu yang menyusukan bayi kalau mengalami bengkak susu disyorkan untuk makan lecithin sebab lecithin boleh meredekan bengkak susu.lecithin juga membantu saluran ibu menyusu daripada tersumbat.lecithin juga boleh membantu membakar lemak berlebihan dalam badan.
  • ibu - ibu yang yang sering pelupa dengan lecithin dapat menghalang dari pelupa selepas bersalin.daripada susu ibu yang makan lecithin juga membantu untuk perkembangan otak bayi.lecithin juga selamat dimakan oleh ibu yang menyusu bagi mengurangkan berat badan sangat - sangat disyorkan dalam pantang.
Untuk dapatkan lecithin dengan segera anda boleh terus oder dibawah 



Ataupun anda boleh terus menghubungi saya dibawah ini

 FB : SITI FATIMAH ABD SAMAD
 IG : cantik _ cantik _ sehat

Atau boleh terus wasapp terus wasapp

Jumpa lagi..selamat mencuba

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

MAKANAN DAN LARANGAN UNTUK PESAKIT RESDUNG

PUNCA PENYAKIT SLE

MENU TERBAIK UNTUK PESAKIT ASTHMA