OSTEMATRIX SHAKLEE UNTUK KALSIUM TULANG

Bismillah...Assallamualaikum...Entry kali ini pula tentang ostematrix...ostematrix ni adalah vitamin kalsium yer..semua orang tahu begitu pentingnya kalsium pada tubuh badan dan memang wajib kena ambil sebab penting bagi kekuatan tulang , gusi dan gigi yang sehat.

Kalsium sangat penting untuk semua orang..semua perlu ambil dan kena cukup kalsium untuk tubuh dan tulang..biasa ada orang tak suka minum susu..jadi untuk senangkan kita semua shaklee telah mencipta susu menjadi tablet dan dinamakn ostematrix .jadi tak perlu risau untuk mereka -mereka yang tak suka minum susu tapi nak cukupkan kalsium dalam badan bolehlah amalkan setiap hari ostematrix..




             APA ITU OSTEOPOROSIS

Osteoporosis Adalah penyakit yang senyap , tak akan rasa sakit tapi bila jatuh akan mengalami tulang punggung patah , kaki patah dengan mudah.biasanya di alami umur yang makin meningkat.bila jatuh mudah sangat patah dan kebanyakkan wanita yang alaminya.

Penyakit ini menyebabkan penderita memiliki tulang yang sangat lemah dan rapuh..penyakit ini paling sering menyebabkan tulang rapuh pada bahagian pinggul , tulang belakang dan tubuh menjadi bengkok.

Biasanya perempuan lebih mudah terkena osteoporosis kerana mengalami masalah dalam penyerapan kalsium.wanita yang lanjut usia mengalami masa monoupus kerana mengalami perubahan hormon yang menghalang tubuh dalam menyerap kalsium.kekurangan kalsium dalam jangka masa yang panjang boleh menyebabkan osteoporosis baik untuk lelaki mahupun perempuan.orang yang lebih banyak bekerja sambil duduk biasanya terkena penyakit ini sebabnya struktur tulang tidak mendapat posisi yang baik.nak menghindari masalah ini kenalah konsisten ostematrix setiap hari.

   
FUNGSI OSTEMATRIX SHAKLEE
  1. MENGUATKAN TULANG      
  • Kalsium membantu menguatkan tulang belakang dan memastikan bentuk yang betul pada badan selain daripada mengurangkan risiko sakit belakang.kalsium juga menjadikan tulang berada dalam keadaan baik dan mencegah sakit tulang seperti osteoporosis yang boleh menjejaskan pergerakkan bebas selain dari menjadi amat menyakitkan.
      2. MENCEGAH PRA - HAID ( PMS )
  • Jumlah kalsium yang mencukupi mengurangkan gejala sindrom Pra - haid seperti pening kepala , tekanan darah tinggi , perubahan mood , tahap kalsium yang rendah juga mungkin mencetuskan pengeluaran hormon yang boleh menyebabkan hilang mood termasuk cepat marah dan kemurungan.

       3. MENCEGAH BATU KARANG
  • Kajian menunjukkan bahawa pengambilan kalsium yang tinggi dapat mengurangkan bahaya batu karang dengan baik.secara ringkasnya kalsium tak menyebabkan batu karang.tapi kalsium yang ada berlebihan dalam air yang mengakibatkan batu karang.
        4. MELINDUNGI OTOT DAN JANTUNG
  • Kalsium dapat melindungi otot jantung.jumlah kalsium yang cukup membantu otot jantung untuk melakukan pengucupan dan pengembangan yang betul.klsium juga membantu sistem saraf untuk menekan tekanan dalam Alteri kita.
         5. MENGELAK KANSER KOLON
  • Kalsium yang mencukupu mengurangkan risiko keseluruhan Kanser kolon dan menggelakkan pertumbuhan yang boleh membawa kepada kanser.supplement kalsium juga dapat mengurangkan Risiko tumo
Untuk pengetahuan kita semua , kita semua memang perlu ambil kalsium untuk tubuh badan kita supaya tubuh badan kita dipenuhi kalsium yang secukupnya .ada beberapa golongan yang perlu ambil ostematrix antaranya adalah :

          1. IBU HAMIL
  • Ibu hamil perlu ambil kalsium yang cukup sebab bayi akan meresap kalsium daripada ibu.kalau kita tak bekalkan kalsium yang secukupnya pada bayi jadinya ibu akan mengalami sakit belakang , sakit pinggang , sakit pinggul , sakit tapak kaki.biasanya ibu mengandung akan merasai sakit -sakit , itu adalah tanda - tanda kekurangan kalsium.
          2. IBU MENYUSU
  • Ibu menyusu akan kita syorkan pada mereka kalsium sepenuhnya untuk bayi.ibu menyusu perlu bekalkan atau mengantikan balik kalsium pada tubuh badan untuk mengelakkan berisikonya kehilangan gigi , masalah gigi rapuh dan sakit gigi. 
         3. ORANG TUA
  • Orang tualah paling banyak kekurangan kalsium dalam tubuh badan mereka.Mereka paling banyak berisiko rasa sakit kaki , sakit lutut dan tulang rapuh 
          4. PELAJAR
  • Pelajar pun kena ambil ambil ostematrix sebab mereka paling banyak berfikir , banyak alami tekanan dan mereka perlu ambil ostematrix untuk tubuh badan mereka.
Untuk mereka yang mengalami sembelit dan kurang perlawasan ketika membuang bila makan ostematrix ini memang akan memuaskan bila makan waktu malam sebab dia melembutkan Najis dan sangat bagus untuk ibu yang berpantang sebab ibu berpantang selalu kena sembelit Ostematrix shaklee mengandungi vitamin D , Magnesium , Boron , kalsium , zink dan kuprum.ostematrix shaklee berbeza dengan pil kalsium jenama Lain sebab ostematrix membantu penyerapan.

Dekat bawah saya sediakan testimoni yang berpuas hati dengan pengambilan ostematrix..









Apa tunggu lagi jom bertukar sekarang kepada ostematrix..jika anda berminat boleh terus oder yer ....


Ataupun korang boleh jer terus cari akak dekat no bawah ni yer...

FB : SITI FATIMAH ABD SAMAD
IG : cantik _ cantik _ sehat
WASAPP : 019 - 7091176

Jumpa lagi

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

MAKANAN DAN LARANGAN UNTUK PESAKIT RESDUNG

PUNCA PENYAKIT SLE

MENU TERBAIK UNTUK PESAKIT ASTHMA