VIVIX DI CIPTA DARI EMPAT JENIS TUMBUHAN



Asmkum..kita teruskan pula  kajian tentang bagaimana cara vivix dihasilkan dan apa jenis2 asas tumbuhan yang digunakan dalam vivix ni...

mengikut kajian yang dilakukan untuk vivix .vivix ini didapati menghasilkn dari 4 jenis tumbuhan dan ramuan semula jadi iaitu MUSCADINE GRAPES , PURPLE CARROT , ELDERBERRY Dan POLYGONUM CUSPIDATUM..Jom kita baca seterusnya 4 ramuan terbaik disediakan dalam vivix.

Anggur muscadine adalah anggur liar yang mempunyai 20 kromosom , dan kerana pasangan tambahan kromosom ini , ia menyediakan lebih banyak faedah kesihatan , fungsi imun yang lebih tinggi dan sifat antioksidan yang lebih kukuh.saiz daripada anggur mascadine adalah sebesar bola golf.kerana pertumbuhan alam sekitarnya yang unik , cahaya matahari yang kuat ia mengandungi banyak polifenol dan resvetrol.ini membuat ia menyediakan lebih banyak faedah kesihatan.

                                                                MUSCADINE GRAPES
                           

       πŸ’— MUSCADINE GRAPES

- Anggur hebat ini adalah satu satunya anggur dialam semulajadi yang menpunyai lebih satu kromosom,yang mana ahli sains percaya mengukuhkan profil Polyphenolnya dan berpotensi untuk memanfaatkan kesihatan.ia juga mengandungi Asid ellagik dalam kepekatan yang tinggi , satu phyto - nutrient yang tidak dijumpai didalam Anggur jenis lain dan telah menunjukkan mempunyai ciri - ciri menghentikan kimia penyebab kanser , anti - vairus dan anti - bakteria.
selepas dilakukan kajiselidik tambahan , jenis anggur hebat yang paling mustajab ini dikenal pasti.seterusnya kumpulan ini , bersama dengan ahli sains dari universitiy georgia , membangunkan satu proses ekstraksi sejuk dan lembut untuk menjamin satu ekstrak yang bermutu tinggi dengan aktiviti biologi terrtinggi seperti yang ditunjukkan dalam beberapa siri ujian Makmal untuk anti - penuaan.untuk mencipta profil polyphenol yang kuat didalam vivix .ahli sains menggabungkan resveratrol yang lampau tulen dengan ekstrak dari anggur hebat ini , elderberry eropah dan karet unggu.campuran inilah yang bertanggungjawab dalam banyak tindakan unik anti - penuaan sellular vivix

   



                                                                   PURPLE CARROT


          πŸ’— PURPLE CARROT

 purple carrot adalah sejenis carrot yang ditemui tumbuh liar di Afghanistan 5000  Tahun dulu.ianya adalah sumber terbaik vitamin A dan KAROTENOID.Ianya adalah sumber terbaik vitamin A dan mengandungi phytokimia termasuk caroteniods, phenolics, polyacetylenes, isocoumarins dan sesquiterpenes.Ia juga mengandungi anthocyanins, antioksidan mustajab. Anthocyanins adalah agen yang memberikan warna merah menyala, biru dan ungu pada buah dan sayuran. Berry mengandungi banyak anthocyanins, terutama sekali blueberry, yang mengandungi aktiviti antioksidan yang amat tinggi. Anthocyanins adalah antioksidan utama didalam lobak yang berwarna ungu-kuning dan ungu-oren. Lobak ungu-kuning mengandungi kapasiti antioksidan tertinggi, diikuti lobak ungu-oren.Asid klorogenik adalah antioksidan paling banyak didalam semua jenis lobak. Asid klorogenik ini dipercayai bertanggungjawab mengurangkan penyakit kencing manis yang dikaitkan dengan pengambilan kopi.Sejak kebelakangan ini, kajian menunjukkan anthocyanins mempamerkan banyak aktiviti biologi termasuk antioksidan, anti-radang, anti-mikrobial dan anti-carcinogen. Tambahan pula, ia juga mempamerkan kesan pada saluran darah, platelet dan lipoprotein yang berkebolehan mengurangkan risiko penyakit koronari jantung.

   



            πŸ’— ELDERBERRY 

Satu daripada manfaat Elderberry adalah keberkesanannya dalam mengubati simptom flu , terutama sekali influenza B.berry mengandungi flavonoids , yang mempunyai ciri antioksidan yang kuat , dengan yang demikian mengukuhkan sistem immun melawan jangkitan virus dan bakteria.pada masa yang sama , Elderberry adalah sangat kaya dengan sebatian yang dikenali sebagai anthocyanin , yang memberi kesan anti - radang.ia juga dapat mengurangkan simptom seperti sakit otot , sakit atau demam yang berkaitan dengan selsema atau influenza.
Walau bagaimanapun , Elderberry tidak hanya kaya dengan antioxidant , tetapi juga vitamin A , B and c dan nutrien seperti asid , amino acids , carotenoid , tannin dan rutin.semua ini adalah manafaat kesihatan yang didapati dari Elderberry.selain dari menguatkan sistem immun , untuk melawan jangkitan virus dan flu , Elderberry dan ekstraknya juga berkesan terhadap keadaan seperti flu , jangkitan yeast , astma , batuk , sesak hidung , dada dan diabetes.ia juga dapat merendahkan tahap kolesterol dan juga menghalang oksidasi kolesterol LDL.oksidasi  LDL dianggap sebagai satu penyebab penting penyakit kardiovaskular.
Kesimpulannya , elderberry mampu memberi perlindungan terhadap penyakit kardiovaskular dan jantung termasuk , strok dan serangan sakit jantung.seterusnya lagi manafaat penting dari elderberry adalah pengurangan stress , memperbaiki penglihatan dan penghadaman.



                                              POLYGONUM CUSPIDATUM

                         πŸ’— POLYGONUM CUSPIDATUM

Polygonum cuspidatum  ( juga dikenali sebagai knotweed jepun ) adalah tumbuhan perenial yang besar berasal dari Asia , yang juga banyak ditemui di amerika utara dan eropah.knotweed jepun adalah sumber komersial resveratrol , yang juga terdapat dalam ekstrak kulit anggur merah dan juga biji anggur merah.
Polygonum cuspidatum mempunyai banyak manafaat kesihatan dan digunakan untuk merumuskan supplement anti - penuaan seperti resveratrol dan banyak jenis perubatan trdisional cina.ahli sains telah banyak melakukan ujian makmal ke atas haiwan untuk menentukan manafat kesihatan resveratrol.kesimpulandari ujian ini menunjukkan resveratrol membantu melambatkan proses penuaan , merendahkan kolesterol , merendahkan tekanan darah , meninggikan prestasi atlet , dan mengurangkan berat badan.
Supplemen resveratrol mungkin jawapan untuk memanjangkan usia kita.ujian sebenar untuk supplemen anti - penuaan ini adalah masa.dimasa akan datang usia purata adalah didalam lingkungan 120 tahun , mereka yang mengambil supplemen resveratrol akan berterima kasih untuk satu lagi terobosan santifik yang penting ini.

Didalam satu penemuan utama , kajian klinikal terkini menunjukkan ramuan aktif vivix berupaya mengaktifkan pengawalan utama genetik yang menolong melambatkan penuaa Pada tahap sellular.ia juga mampu melawan pada tahap sellular dan lebih dari itu.

Didalam kajian makmal , ramuan vivix telah menunjukkan ia memberi impak kepada empat mekanisma utama penuaan pada tahap sellular iaitu :


  • Melindungi dan membaiki sellular DNA
  • Memberi impak positif kepada pengawalan genetik
  • Mengalakkan biogenesis ( pembentukkan baru ) mitochondria
  • Melambatkan pembentukkan protin AGE ( Advanced glycation End products )
Vivix juga membantu atau memelihara kesihatan jantung , kesihatan otak , kesihatan sistem imun , kesihatan sendi , perlindungan antioksidan , peningkatan tenaga pada tahap sellular , kesihatan dan kesejahteraan.vivix ni juga membantu untuk kesihatan menyeluruh.

Untuk mendapatkan vivix yang terbaik dan berkualiti anda boleh menghubungi no yang telah saya sediakan..selamat mencuba

Kalau nak oder boleh terus tekan dekat gambo tu , nanti barang akan sampai ke rumah anda.

Nak tahu selanjutnya atau nak oder melalui wasapp boleh terus tekan dekat gambar tu.

FB : SITI FATIMAH ABD SAMAD
IG : cantik _ cantik _ sehat
Call / wasapp : 019 - 7091176

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

MAKANAN DAN LARANGAN UNTUK PESAKIT RESDUNG

PUNCA PENYAKIT SLE

MENU TERBAIK UNTUK PESAKIT ASTHMA