GARLIC COMPLEX UNTUK KESIHATAN

Assallamualikum semua untuk pembaca-pembaca setia dari blog..korang tahu tak apa tu garlic ?..pernah dengar tak pasal garlic ?ok meh akak cerita serba sedikit pasal garlic ini..

Garlic atau dalam bahasa melayu kita pangil bawang putih.mudah di jumpai dalam dapur setiap rumah..tiap kali masak , kita mesti guna bawang putih dalam setiap masakan..dulu tak pernah pun nak ambil peduli tentang bawang putih ni sebab yang saya tahu letak bawang putih ni sebab nak sedapkan dalam masakkan.tak pernah nak ambil tahu yang bawang putih ni banyak khasiat yang kita boleh dapat.

Patutlah orang cina suka sangat dengan bawang putih..kalau tengok mereka beli belah bawang putih memang banyak..lupanya mereka tahu yang bawang putih banyak khasiat dan baik untuk kesihatan..jom kita kenali dulu apa itu garlic dari shaklee pulak..meh baca..



     Kenali tentang garlic

Garlic complex shaklee diperbuat daripada bawang putih premium , bebas dari racun perosak dan di tanam secara organik di california usa di waktu musim panas.garlic complex dihasilkan secara ekslusif pada suhu bilik tanpa haba untuk memastikan pengekalan 100% Allicin aktif dalam tablet itu.untuk pengetahuan semua garlic yang dijual dipasaran tidak semua mempunyai Allicin aktif.

Allicin juga merupakan sebatian organosulfur yang terkandung dalam bawang putih yang mempunyai kelebihan sebagai antibakteria , anti kulat dan mempunyai sifat penyembuh.

        Khasiat dan kebaikan garlic


  • Garlic mengandungi spearmint dan garlic adalah antibiotik yang selamat dan semulajadi.garlic boleh ambil dalam masa yang panjang tidak merbahayakan tetapi mampu menghalang alergik , mmepertingkatkan sistem penghadaman , masalah gastrik , kembung perut dan masalah banyak angin di perut.
  • Garlic ini juga menghalang masalah alergik macam resdung selsema , batuk , asthma dan benda - benda yang berkaitan dengan alergik.garlic juga bagus untuk Anti kanser dan menghalang kanser.
  • Kajian telah mengatakan sehari kita ambil 2 - 4 Tablet boleh Membantu menurunkan bacaan darah tinggi.jadi orang yang ada darah tinggi sangat - sangat disyorkn untuk makan secara konsisten.untuk mereka yang nak mengelak darah tinggi pun boleh ambil. 
  • Garlic bukan sahaja boleh membuang angin tapi juga membantu untuk hdetox.Garlic juga boleh membantu membuang toksin dalam badan.
  • Garlic juga membantu menurunkan masalah kolestrol dan penglikatan darah atau darah pekat.mengurangkan kebekuan darah dan melindungi jantung dan menghalang stroke.
  • Garlic membantu menstabilkan glukos dalam badan kita.untuk mereka yang mengalami batuk yang berpanjangan sebaiknya ambil omega guard dan garlic untuk menguatkan sistem imun dalam badan kita.dia membantu daripda batuk berterusan.bagus juga untuk mereka yang kerap selsema.
  • Kebiasaannya rata - rata yang ambil garlic complex adalah masalah keputihan.garlic adalah anti kulat.orang yang ada masalah keputihan , masalah farah berbau , kegatalan pada alat sulit boleh ambil garlic.ia juga membantu membunuh kuman dan detox.
  • orang hamil juga boleh ambil sebab kebiasaanya orang hamil akan berlaku kegatalan pada faraj.Ibu hamil yang ada masalah darah tinggi dan kencing manis juga bagus ambil.  
  • Untuk mereka - mereka yang sukakan kecantikan garlic membantu kita punya kulit menjadi lembut , putih kemerah - merahan semulajadi jika makan secara konsisten.

             Siapa yang perlu makan garlic

  • Mereka yang selalu selsema dan batuk ( berkahak terutamanya )
  • Mereka yang mempunyai sistem imun yang lemah
  • Pengidap kencing manis / kolestrol yang tinggi
  • Pengidap asthma
  • Mereka yang selalu kembung perut
1 biji garlic bersamaan dengan 500mg.kalau kita ambil 1 hari 2 tablet sama juga 2 biji bawang putih , sama dan tiada perbezaan pun..shaklee ciptakan semuanya secara semulajadi.lebih baik korang ambil garlic dari shaklee untuk memudahkan korang semua..tak gitu..

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi shaklee yang berkualiti tinggi ini , anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan dan membuat tempahan.semoga kita bertemu lagi di lain hari..assallamualaikum

SITI FATIMAH ABD SAMAD ( FB )
Cantik _ cantik _ sehat ( IG )
019 - 7091176 ( CALL / WASAPP )


Atau pun anda juga boleh membuat tempahan terus melalui online..sila tekan pada esell tersebut..




Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

MAKANAN DAN LARANGAN UNTUK PESAKIT RESDUNG

PUNCA PENYAKIT SLE

MENU TERBAIK UNTUK PESAKIT ASTHMA